Защо Toyota Supra стана японец с германско сърце?

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Защо Toyota Supra стана японец с германско сърце?

Защо Toyota Supra стана японец с германско сърце?

Главният инженер на проекта разказва за възраждането на легендарния модел

Безспорно, една от най-очакваните автомобилни премиери е таза и възроденото спортно купе Toyota Supra. Моделът ще бъде представен по време на автосалона в Детройт през януари, като за първи път в историята си ще получи двигател на BMW. Защо обаче японците не поставят собствен мотор на Supra, а разчитат на външна помощ? Отговор на този, а и на други въпроси, дава главният инженер на проекта Тецуя Тада.

Защо Toyota Supra е японец с германско сърце?

„Основното при този автомобил е двигателят. През цялата си история Supra се е предлага с редови 6-цилиндров мотор, който придава идентичност на модела. Клиентите очакват точно това и ние трябва да им го дадем”, обяснява Тада.

Именно двигателят обаче се оказва проблем при рестартирането на проекта, защото Toyota вече не произвежда такъв тип двигатели с 6 цилиндъра. Така японците ще използват 3,0-литров агрегат с турбо от роудстъра BMW Z4, за който вече се знае, че ще развива над 300 к.с. Колко точно са те, Тада не уточнява, но е категоричен, че моторът предлага перфектен баланс и ниска вибрация, което прави шофирането още по-вълнуващо.

Новият двигател е разработен за BMW 3-Series и Z4, както и за самата Supra, като използва редица нови технологии за подобряване на мощността. В същото време той отговаря на всички стандарти за вредни емисии, както е само част от помощта, която Toyota получава от BMW при разработката на модела. Supra също така ще ползва 8-степенна автоматична скоростна кутия, шаси и редица други механични компоненти от баварците, като това е част от споразумението между двете компании, подписано още през 2012 г.

Защо Toyota Supra е японец с германско сърце?

В Toyotа обаче ще могат да настроят всичко по свой вкус. С тази задача се заема главният тест-пилот на компания Хервиг Даенънс – белгиец, който е изучил занаята от покойния вече Хирому Нарусе. Легендарният японец е считан за гуруто на тест-пилотите, като задава стандартите в професията. Именно той прави настройките на един от най-забележителните спортни автомобили в историята - Lexus LFA.

Впрочем, сериозна роля за настройките играе и големият шеф на компанията - Акио Тойода, който редовно тества колата през последните 3 години и дава свои идеи. Според Тада, едва в последните месеци Тойода е започнал да се усмихва, след като тества автомобила, което е доказателство, че нещата започват да се получават.

Интересното е, че в разработка на новата Supra активно участва спортното подразделение на Toyota – Gazoo Racing, което обаче не разполага със собствен двигател за такива автомобили. За модела GT86 се разчита на 4-цилиндров „боксер” от Subaru, но според Тада, който е и главен инженер на Gazoo Racing, нещата скоро ще се променят.

Защо Toyota Supra е японец с германско сърце?

„Gazoo Racing в момента разработва няколко спортни двигателя”, обяснява инженерът, като не дава подробности дали те са електрифицирани или са нови версии на вече съществуващи мотори на Toyota. Все пак Тада признава, че електрификацията играе важна роля в плановете на компанията.

Знае се още, че възродената Toyota Supra ще получи 4 адаптивни амортисьора още в базовия си вариант. Това автоматично ще снижи окачването на автомобила със 7 мм, което ще го направи още по-стабилен на пътя. Купето ще има и активен заден диференциал, като това ще подобри сцеплението.

Снимки: Toyota

Още по темата
  • Какво подготвя Toyota за следващите 3 години
  • Това е серийната Supra

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн